Jsi nový v oblasti tvorby webů a potřebuješ posílit své znalosti v oblasti SEO? Začátečnická příručka pro SEO poskytuje komplexní informace, které potřebuješ na cestě k profesionální kvalitě Search Engine Optimization (optimalizace pro vyhledávač).
Kapitoly SEO průvodce pro začátečníky
- Na jakém principu fungují vyhledávače
- Jak lidé pracují s vyhledávači
- Proč je Search Engine Marketing nezbytný
- Základy vhodného designu a vývoje webu přátelského k vyhledávačům
- Vyhledávání a analýza klíčových slov
- Jak použitelnost, uživatelská interakce (UX) a obsah ovlivňují hodnocení vyhledávačů
- Rostoucí popularita webu a zpětné odkazy
- SEO nástroje a služby
- Mýty a mylné představy o vyhledávačích
- Měření a sledování úspěšnosti vaší SEO strategie
Co je Search Engine Optimization (SEO)?
SEO je marketingový obor zaměřený na rostoucí pozice v organických (neplacených) výsledcích vyhledávání. SEO zahrnuje jak technické, tak kreativní prvky potřebné ke zlepšení hodnocení webu, řízení trafficu a zvýšení povědomí ve vyhledávačích. SEO má mnoho aspektů, od obyčejných slov na vaší stránce až po propojení s jinými weby. Jednoduše řečeno, SEO zajišťuje, že váš web bude strukturován tak, aby mu vyhledávače co nejlépe rozuměly.
SEO ale není jen o budování webových stránek přátelských k vyhledávačům. Jde o to, že vaše stránky budou lepší i pro návštěvníky. Je tedy potřeba mít na paměti, že webové stránky nejsou primárně určeny vyhledávačům, ale mají sloužit lidem, aby našli co hledají a získali přehledné a užitečné informace.
Tato příručka je navržena tak, aby popisovala všechny oblasti SEO – od nalezení vhodných termínů a frází (klíčových slov), které generují návštěvnost vašich webových stránek, aby vaše stránky byly srozumitelné pro vyhledávače, k vytváření odkazů a marketingu vaší unikátní stránky. Pokud zatím v těchto věcech tápete, nemějte strach, vše vám bude do základu vysvětleno.
Proč váš web potřebuje SEO?
Většina webového trafficu je řízena hlavními vyhledávači, Google a Seznam (v dalších zemích také Bing, Yahoo, Yandex apod.). Přestože sociální sítě a média mohou generovat návštěvnost vašich webových stránek, vyhledávače jsou pro většinu uživatelů internetu primární metodou navigace. Vskutku je to tak, když vaše stránky poskytují obsah, služby, produkty, informace nebo něco dalšího.
Vyhledávače jsou jedinečné v tom, že poskytují cílený traffic – lidé hledají to, co nabízíte. Vyhledávače jsou cesty, které k vám dovedou návštěvníky. Pokud vyhledávače nemohou nalézt váš web nebo přidat váš obsah do svých databází, přicházíte o neuvěřitelné příležitosti, jak získat traffic zdarma na váš web.
Vyhledávací dotazy – slova, která uživatelé zadávají do vyhledávacího pole – mají mimořádnou hodnotu. Zkušenosti ukazují, že traffic z vyhledávačů může ovlivnit úspěšnost vašeho webu, organizace a podnikání. Cílená návštěvnost na webových stránkách může poskytnout publicitu, příjmy, expozici jako žádný jiný kanál marketingu. Investování do SEO může mít výjimečnou míru návratnosti ve srovnání s jinými typy marketingu a propagace.
Proč vyhledávače potřebují, aby váš web měl kvalitní SEO?
Vyhledávače jsou inteligentní, ale stále potřebují nasměrovat. Každý vyhledávač pracuje na zdokonalování svých algoritmů, aby mohl každý web procházet do hloubky a uživatelům vrátit ty nejrelevantnější výsledky. Existuje však určitý limit, jak mohou vyhledávače fungovat. Zatímco správně provedená optimalizace může přivést tisíce návštěvníků na váš web, špatné kroky váš web mohou skrýt nebo pohřbít hluboko ve výsledcích vyhledávání, kde viditelnost je minimální.
Kromě toho, aby obsah byl dostupný pro vyhledávače, SEO také pomáhá posílit hodnocení stránky tak, aby obsah byl umístěn tam, kde ho hledající snadno najdou. Internet je čím dál větší konkurenční prostředí a ty firmy a weby, které dělají správné SEO, budou mít rozhodující výhodu, která jim zajistí více návštěvníků a zákazníků.
Zvládnete udělat SEO sami?
Svět SEO je poměrně složitý a zabývá se mnoha faktory, nicméně většina lidí může snadno pochopit základy. Dokonce i základní znalosti mohou znamenat velký rozdíl. SEO vzdělávání zdarma je široce dostupné na webu a vysvětluje ho mnoho odborníků, včetně tohoto průvodce. Když to zkombinujete s trochou praxe, jste na cestě k úspěchu.
V závislosti na vašem čase, na vaší ochotě se učit nové věci a na složitosti vašich webových stránek, se můžete rozhodnout, zda využijete odborníka, který bude pracovat za vás, nebo si vše uděláte sami. Firmy a agentury, které se zabývají SEO, mohou mít odlišný přístup. Některé mají vysoce specializované zaměření, jiné mají širší a obecnější přístup.
V každém případě je dobré mít základní znalosti, ať víte, za co vlastně platíte.
Každá část této příručky je důležitá pro pochopení nejúčinnějších postupů optimalizace pro vyhledávače.