Analýza klíčových slov (Keyword Research)

Všechno začíná slovy, která napíšete do vyhledávacího pole.

Analýza klíčových slov je jednou z nejdůležitějších, cenných a vysoko návratových aktivit v oblasti vyhledávacího marketingu. Použití těch správných klíčových slov může udělat vaše webové stránky úspěšné nebo je pohřbí ve strukturách výsledků vyhledávání. Průzkumem požadovaných slov a frází v segmentu vašeho trhu můžete zacílit vaše SEO s maximální účinností, ale také se můžete dozvědět, jak vaši zákazníci přemýšlí.

Nejde jen o získávání návštěvníků na vaše webové stránky, ale o získání správného druhu návštěvníků. Průzkum klíčových slov vás může posunout v získávání většího množství poptávek, reagovat na měnící se podmínky na trhu a vytvářet produkty, služby a obsah, který uživatelé na webu aktivně hledají. V historii marketingu nikdy nebyla tak nízká vstupní překážka k porozumění spotřebitelům.

Jak posoudit hodnotu klíčového slova

Jak moc je klíčové slovo pro vaše stránky důležité? Pokud vlastníte obchod s obuví, vyděláváte více od návštěvníků hledajících hnědé boty nebo černé boty? Klíčová slova, která návštěvníci zadávají do vyhledávačů, jsou pro webmastery často k dispozici a nástroje pro vyhledávání klíčových slov nám umožňují nalézt tyto informace. Nicméně tyto nástroje nám nemohou přímo ukázat, jak cenný traffic z tohoto vyhledávání bude. Abychom porozuměli hodnotě klíčového slova, musíme pochopit vlastní webové stránky, provést některé hypotézy, testovat a opakovat – klasický webový marketingový vzorec.

Základní postup pro získání hodnotných klíčových slov

Zeptejte se sami sebe…

Je toto klíčové slovo relevantní pro obsah vašeho webu? Najdou uživatelé to, co hledají, na vašem webu, když hledají pomocí těchto klíčových slov? Budou spokojeni s tím, co najdou? Bude tento traffic mít za následek finanční odměny nebo jiné organizační cíle? Pokud je odpověď na všechny tyto otázky jasné Ano! – pak pokračujte…

Vyhledání pojmu / fráze v hlavních vyhledávačích

Pochopením, jaké webové stránky se již řadí za vaše klíčové slovo, vám dá cenný pohled na konkurenci a také, jak těžké bude získat dobré hodnocení pro tento pojem. Můžete si všimnout, že existují reklamy nad výsledky vyhledávání. Mnoho reklam nad organickými výsledky vyhledávání obvykle znamená klíčové slovo s vysokou hodnotou a často to také znamená, že výsledky jsou vysoce lukrativní a přímo závislé na konverzi klíčových slov.

Spusťte ukázkovou kampaň v Google AdWords nebo Sklik

Pokud se vaše stránky nezobrazují na klíčové slovo, můžete si spustit zkušební kampaň a zjistit tak, jakou má dané slovo konverzi. V PPC systému zvolte přesnou shodu a vložte odkaz na příslušnou stránku na vašem webu. Sledujte zobrazení a míru konverze v průběhu nejméně 200-300 kliknutí.

Pomocí shromážděných údajů určete přesnou hodnotu každého klíčového slova

Předpokládejme například, že reklama ve vyhledávací síti vygenerovala 5000 zobrazení za jeden den, z nichž na vaše stránky přišlo 100 návštěvníků a tři z nich provedli konverzi na celkový zisk ve výši 3000 Kč. V takovém případě má jeden návštěvník pro toto klíčové slovo pro vaše podnikání hodnotu 30 Kč.

Pochopení klíčových slov v long tailu

Vraťme se zpět do našeho online obchodu s obuví, bylo by skvělé umístit na prvním místě ve výsledcích vyhledávání pro klíčové slovo boty … nebo ne?

Je skvělé zabývat se klíčovými slovy, která mají 5 000 vyhledávání denně nebo dokonce 500 hledání denně, ale ve skutečnosti tyto oblíbené výrazy tvoří méně než 30% vyhledávání na webu. Zbývajících 70% spočívá v tom, co se nazývá long tail ve vyhledávání. Long tail (neboli dlouhý ocas) obsahuje stovky milionů unikátních vyhledávání, které se mohou v daném dni provádět několikrát.

Můžeme s jistotou tvrdit, že klíčová slova s long tailem se často převádějí lépe, protože jsou zaměřena na lidi, kteří tzv. postoupili v nákupním procesu. Osoba, která hledáboty si pravděpodobně jen prohlíží výsledky a není připravená koupit. Na druhou, když někdo hledá – nejlepší cenu na Air Jordan velikost 12 – má prakticky připravenou peněženku!

Analýza klíčových slov

Kde získáme všechny informace o doporučených klíčových slovech? Ze zdrojů jako jsou tyto:

Obtížnost klíčových slov

Jaké jsou vaše šance na úspěch?

Aby bylo možné vědět, na která klíčová slova je třeba cílit, je důležité pochopit nejen požadavek na daný termín nebo frázi, ale také práci potřebnou k dosažení vysokých hodnocení. Pokud velké značky dosáhnou 10 nejlepších výsledků a vy právě začínáte na webu, bude pro vás velmi náročné dostat se mezi tyto giganty. Proto je nezbytné pochopit důležitost klíčových slov a možnosti dosažení umístění na prvních pozicích.