Jako každý správný podnikatel jste si nechali vytvořit webové stránky a místo nových poptávek vám chodí jen reklamní nabídky. V každé se vás snaží přesvědčit, že vám zaručí desítky a tisíce nových zákazníků, když využijete jejich služby.
Častou nabídkou je vytvoření tzv. mikrowebu (web o velikosti do 10 stránek), ze kterého budete posílat návštěvníky na váš hlavní web a který vás posílí ve výsledcích vyhledávání. Takto to vypadá krásně a určitě vás tato nabídka zaujme. Je ale výhodná pro vásstejně, jako pro toho, kdo vám ji nabízí?
Využití mikrowebu pro podporu podnikání
V první řadě si musíte uvědomit, že mikroweb je web jako každý jiný a aby měl nějaký příznivý efekt, musí mít kvalitní obsah a potřebuje stejnou propagaci jako všechny weby, jinak zapadne do hlubin internetu a nikdo ho nikdy neobjeví. Takže místo jednoho webu se budete muset najednou starat o weby dva. Ale o tomto se přece nemluví.
Má tedy smysl pořídit si další web? V určitých případech ano, ale pokud váš hlavní web slouží jen jako webová vizitka (uvádíte na něm, kdo jste, co děláte, kde vás zákazníci zastihnou, kontaktní údaje), jste živnostník nebo menší firma, je lepší využít jiné formy propagace.
Vytvoření mikrowebu je vhodné, pokud nechcete na svém webu publikovat další obsah, např. kvůli přehlednosti, ale máte volné kapacity k vytvoření kvalitního obsahu, který přímo souvisí s oblastí vašeho podnikání a zároveň chcete mít nad vaším obsahem kontrolu. Tehdy můžete zvážit vytvoření podpůrného webu, o který se však budete muset starat a jehož vliv se neprojeví hned, ale až za nějaký čas.
Když si to shrneme, tak vytvoření statického mikrowebu jsou jen vyhozené peníze a jediný, kdo z něj bude mít prospěch je jeho tvůrce. Podpůrný web, který budete aktualizovat a přidávat kvalitní obsah vám může pomoci v budování brandu, ale jeho příznivý efekt se nedostaví hned a navíc jeho udržování je časově náročné.
Tvorba webu, který bude mít přínos
Rozhodnete-li se vybudovat obsahový web pro podporu vašeho podnikání, musíte být připraveni na časově náročný proces, kterého se budete muset aktivně účastnit, protože žádný copywriter neví o vašem podnikání víc než vy. A pokud chcete obsahem zaujmout uživatele internetu a získat nové zákazníky, musíte jim dodávat hodnotný obsah, ze kterého budou mít užitek.
Podpůrný web musí obsahovat kvalitní informace a nejlépe řešit problémy, se kterými se potýkají vaši zákazníci. To bude hlavní přidaná hodnota vašich článků, ze kterých pak budete odkazovat na vaše služby. Zdánlivě jednoduché, avšak pro ty, co nejsou slohově zdatní to může být značný problém. Budete se muset obrátit na druhé, ale stejně se musíte vždy zapojit. Aby vám mohl někdo sepsat kvalitní článek, musíte mu vždy dodat jasnou osnovu a materiály, ze kterých bude čerpat. Pokud někdo vaří z vody, nikdy nedosáhne požadovaných výledků.
Vytvořením kvalitních článků však vaše snaha nesmí skončit, ale je nutné vaše články dostat k uživatelům pomocí dalších marketingových kanálů. I článek nabušený informacemi může zapadnout, pokud se o něm nikdo nedozví a jeho objevení vyhledávači a umístění ve výsledcích vyhledávání bude nějakou dobu trvat.
Jaké služby využít místo nabízeného vytvoření mikrowebu
Peníze, které by jste dali za vytvoření mikrowebu lze využít mnohem efektivněji.
PR články – reklamní články o vaší firmě umístěné na tématických webech vám mohou přivést relevantní návštěvnost. PR články by měly jasně prezentovat vaši firmu, kdo jste a co děláte a měly by obsahovat jasnou výzvu k navštívení vašeho webu. Současný trend marketingových specialistů je sepsání obecného článku o ničem a v něm umístěné odkazy, na které většinou nikdo neklikne. Dávejte si pozor, za co své peníze utrácíte.
Guest posty – jsou články na tématických webech, které řeší určitou problematiku. Díky těmto článkům můžete ukázat svou odbornost v oblasti vašeho podnikání a vytvořit si určitou autoritu. Guest post by měl na konci obsahovat informace o autorovi a neměl by chybět zpětný odkaz na váš web. Tyto články je možné na některých webech publikovat zdarma.
Vždy je potřeba mít správně zvolenou marketingovou strategii a každou nabídku, která vám dorazí na email, pořádně uvážit, zda se opravdu vyplatí do ní investovat.