Každá moderní firma by v dnešní době měla mít webové stránky a měla by se věnovat online marketingu alespoň na základní úrovni. Lidé dnes převážně hledají informace na internetu a proto je důležité, pokud chcete být úspěšní, abyste byli na internetu dohledatelní.
Základem úspěchu na internetu jsou optimalizované webové stránky
Než se pustíte do jakékoli reklamní kampaně, musíte mít jistotu, že vaše webové stránky jsou správně optimalizovány (struktura, texty, kontaktní informace, galerie apod.). Začít reklamní kampaň a posílat uživatele na nepřehledné a špatně optimalizované webové stránky je vyhazování peněz oknem. Pokud návštěvník vstoupí na vaše webové stránky, musí ihned dostat obsah, pro který si přišel. Jakmile se vám podaří zaujmout uživatele, musíte ho přesvědčit, že právě vy dokážete vyřešit jeho problém. Jakmile váš web bude vhodně připravený pro získávání zákazníků, nastal čas pustit se do jeho propagace. Pamatujte si, že web bez vhodné propagace nepřivede žádné zákazníky a peníze vynaložené za jeho vytvoření jste utratili zbytečně.
Základní reklamní kampaň pro každé podnikaní
Jak jsme si vysvětlili výše, web bez propagace zapadne v hlubinách internetu a nikdo se o něm nedozví. Je tedy nutné začít s propagací webu a mít jasně dáno, čeho chcete dosáhnout a co je pro vás prioritou. Vždy to záleží na typu vašeho podnikání nebo účelu webových stránek.
Mezi základní formy propagace na internetu patří:
- využití reklamy ve vyhledávačích
- registrace do oborových katalogů
- vytvoření profilu na sociálních sítích (dle typu podnikání)
- nákup reklamy na jiných webech (bannery, odkazy)
- PR a reklamní články na jiných webech (obsahové weby, magazíny atd.)
My se zde budeme věnovat poslední zmíněné možnosti.
Reklamní a PR články na podporu vašeho podnikání
Jeden ze základních způsobů marketingu je publikování reklamních článků o svém podnikání na jiných webech. Můžete tak dobře prezentovat své služby a produkty a přivedete na svůj web relevantní návštěvníky, ze kterých se mohou stát zákazníci. Dalším kladným bodem je vytváření povědomí o vaší firmě, tzv. vytváření brandu.
Reklamní články mohou velmi dobře podpořit vaše podnikání. Jak na ně?
Reklamní články si můžete vytvořit inhouse, pokud na to máte volné kapacity. Nebo můžete přímo oslovit reklamní agentury, specialisty na volné noze, případně využít platformy přímo k tomu určené (což je nejsnadnější způsob).
Pokud poptáváte vytvoření reklamního článku, musíte mít jasně definován jeho cíl:
- Nové návštěvníky
- Prodej produktu
- Nějakou akci
- Rozšíření povědomí o značce
Máte-li jasno v tom, co od článku očekáváte a jak by měl být napsán, zbývá už jen se rozhodnout, kdo vám článek vytvoří a zda je schopný zařídit i jeho publikaci na tématickém webu.
Doporučené služby, kde můžete poptat vytvoření a publikaci reklamních článků:
Tyto služby můžete využít k poptání napsání reklamního článku i k jeho publikování. Navíc poskytují ochranu před podvodníky a mají zajímavé možnosti v oblasti tvorby obsahu pro webové stránky.
Další možností je přímé oslovení daného webu, na kterém byste chtěli umístit reklamní článek. Majitelé webu mohou publikovat váš článek bez prostředníků a mohou zajistit i jeho napsání, ale domluva může být zdlouhavější. Při správném přístupu můžete ale získat partnery pro dlouhodobou spolupráci.