Co to je email marketing?

Ať už prodáváme jakýkoliv produkt nebo službu, je často nezbytné, abychom o tom dali vědět zákazníkům. A v rámci této formy je dnes správnou volbou email marketing. Jak už je uvedeno v samotném názvu, jedná se o druh marketingu, který využívá emailové schránky. Právě do nich je totiž zasláno naše reklamní sdělení. Cílem je to, aby si ho lidé nejenom přečetli, ale samozřejmě také kliknuli na požadované zboží a to si následně koupili. A čím více lidí to bude, tím je větší konverze a tím může být email marketing lepším nástrojem k propagaci.

Jak na správný email marketing?

To, aby byla taková kampaň úspěšná, ovlivňuje samozřejmě hned celá řada věcí. Důležité je nejenom vzhled a zpracování newsletteru – tedy rozesílané zprávy, ale roli hraje třeba i nabízený produkt, nebo zboží. Co email marketing také poměrně velkou měrou ovlivňuje, to je i naše cílové publikum. Ideální tedy je, pokud v rámci svých kampaní cílíme přesně na osoby, které jsou naší hlavní cílovou skupinou. Jedině tak máme skutečně velkou šanci na to, aby konverze byly skutečně co možná největší. Taková forma propagace, která přináší výsledky, samozřejmě může být označena za velmi dobrou a velmi efektivní možnost, jak se dostat k lidem.

Na klasické odesílání zapomeňte

Aby ale byl email marketing skutečně úspěšný, je důležité také to, na kolik mailových schránek svůj email vlastně zasíláme. Zde zapomeňte na klasická řešení, kdy vše odesíláte prostřednictvím své mailové schránky. To je nejenom neefektivní, ale také zdlouhavé. Dnes se totiž na kvalitní email marketing využívají různé služby, díky kterým lze odeslat v krátkém časovém horizontu i desetitisíce emailů. A to tak, aby nehrozilo případné riziko spojené s tím, že by daný email spadl do spamu, a tak se k cílovému člověku vůbec nedostal. To je zcela určitě to největší riziko, které může email marketing přinášet.