Návštěvnost webu je základním klíčem k dosažení cíle. Webová stránka bez návštěvnosti postrádá smysl. V dnešní době je spousta možností jak na web nové návštěvníky dostat. Některé jsou náročnější, jiné zase vyžadují čas a některé jsou nákladné na finance. V tomhle článku si prozradíme základní možnosti, jak návštěvnost vytvořit, navýšit a udržet.
Návštěvnost z vyhledávačů
Na začátku je určitě vhodné zaměřit se na vyhledávače. Téměř každá stránka postupem času získá základní návštěvnost z vyhledávačů. U nás to bývá nejčastěji Google a Seznam. Tato návštěvnost je kvalitní, zajímá se o téma a často bývá dlouhodobá. Touto metodou se zabývá SEO, v českém znění je to přesně optimalizace pro vyhledávače.
Pro zlepšení návštěvnosti z vyhledávačů je potřeba pár klíčových věcí. Nejdůležitější je mít na stránce hodnotný obsah. Uživatelé ve vyhledávačích něco hledají a pokud jim vaše stránka dokáže odpovědět, vyhledávač návštěvníka nasměřuje k vám. Obsah vhodně formátujte, aby se návštěvníkům dobře četl. Prokládejte ho nadpisy, odrážky, obrázky, odkazy, citací aj.
Další roli hrají zpětné odkazy z cizích webů na ten váš. Odkazy získávejte pouze z tématicky blízkých webů a tématicky blízkých článků. Pomocí různých nástrojů (např: Google Analytics) sledujte důležité statistiky. Odkud k vám lidé přicházejí, na jaké podstránky chodí, na jaká klíčová slova vás hledají a podobně. Všechny tyto zjištěné údaje používejte při tvorbě dalšího obsahu.
Návštěvnost ze sociálních sítí
Na sociálních sítích dnes lidé tráví spoustu času. Nejprve můžete využít vlastní soukromý profil, na který čas od času můžete zaslat odkaz. Cílové publikum na vašem profilu skvěle znáte. Přizpůsobte příspěvek tak, aby byl blízký a pomáhal cílovému publiku na vašem profilu. I s malou komunitou takhle můžete získat zajímavou návštěvnost.
Dále pro váš web můžete zřídit stránku, na kterou budete postupně sbírat fanoušky. Funkční metoda je například vzájemné sdílení stránek s jinou stránkou, nebo sbírání fanoušků přímo na webu. Odkazy na sociálních sítích navíc skvěle podpoří SEO zmíněné v první části článku.
Řešení problémů cílové komunity
Téměř každé téma na internetu má svoji komunitu. Nejčastěji jde o diskuzní fóra, komunitní blogy a sociální skupiny. V každé komunitě se řeší nějaké problémy a lidí pokládají své dotazy. Projděte komunitu a dotazy si sepište. Pak můžete na každý dotaz vytvořit článek řešící daný problém. Článek pak můžete zaslat do komunity jako řešení daného problému. Jestliže článek zpracujete opravdu kvalitně a poskytnete hodnotná fakta k danému tématu, komunita to ocení. Přes odkaz k vám začne proudit návštěvnost a celkově zvednete povědomí o vašem webu. Jestliže ale nedokážete danou otázku dobře zpracovat a opravdu pořádně odpovědět, co něčeho takového se určitě nepouštějte.
Placená reklama
Sem spadá zejména PPC, placené bannery a PR články. U PPC platíte sjednanou částku za každé prokliknutí na váš web. U placených bannerů se nejčastěji platí za určité období (měsíc, čtvrtletí, půlrok), záleží na domluvě. PR článek je sepsaný článek s odkazem na váš web, což podpoří SEO a přivede návštěvnost přes odkaz.
U této metody je potřeba vždy počítat, měřit a zkoušet, zda se daná reklama podaří. Při dobrém vybalancování nákladů a výnosů může jít o skvělý zdroj návštěvnosti. Tato reklama se ale nemusí vždy používat zejména kvůli zisku. Může také sloužit ke sbírání emailů, fanoušků na sociálních sítích, zvýšení povědomí o značce a podobně.