Optimalizace pro vyhledávače je velmi rozsáhlá činnost a sahá do různých oblastí. Velmi rychle se také vyvíjí a mění. Právě proto existuje spousta různých metod, které jsou zastaralé, nefunkční, nebo dokonce pro SEO škodlivé. V tomhle článku se podíváme na nejčastější chyby, které mohou vaši stránku pohřbít.
Mnoho nekvalitních zpětných odkazů
Vyhledávače rozpoznávají kvalitu zpětných odkazů. Za veliké množství zpětných odkazů můžeme od vyhledávače dostat penalizaci a propadnout se tak ve výsledcích vyhledávaní. Určitě tedy neplatí, čím víc odkazů tím lépe. Jaký je ale rozdíl mezi nekvalitním a kvalitním zpětným odkazem? Důležitá je zejména relevantnost odkazu. Čím tématicky blíže je odkazovaná stránka vaší stránce, tím má odkaz větší hodnotu. Je tedy potřeba získávat odkazy z tématicky blízkých webů. Není také moudré odkazovat z patiček a sidebarů. Odkaz je pak sice na každé podstránce webu, ale vyhledávač tyto odkazy nehodnotí příliš dobře.
Kvalitní odkaz je například z nějakého článku. Dlouhý, dobře formátovaný článek na dané téma, jako je váš web je ideální. Odkaz vložte na tématické klíčové slovo a máte vyhráno. Pokud pak článek odkazuje ještě na nějaký autoritativní nekomerční web (například wikipedia), je to další plus. Zjistěte si také, zda vyhledávače daný web dobře indexují a není nijak penalizovaný. Nevhodné odkazy jsou odkazy z katalogů, link farem, nekvalitních stránek a podobně.
Nepoužívají sitemap
Sitemap je mapa podstránek webu. Pokud máme statický web o pár podstránkách, tvořit sitemap nemá moc smysl. Jestliže máme ale například magazín, fórum, e-shop a větší web, je vhodné sitemap vytvořit. K vytvoření sitemap použijte nějaký script / plugin, který se vám postará o vytvoření a také o aktualizace mapy. Proč je ale sitamap tak důležitá? V nástrojích pro vyhledávače, zejména v Search Console pro Google můžeme tuto sitemap odeslat. Vyhledávač pak podle mapy zaindexuje většinu odeslaných podstránek. Krom toho nás přesně informuje o tom, kolik podstránek jsme odeslali a kolik jich indexuje a to v průběhu času.
Podceňujeme rychlost načítání stránky
Rychlost stránky je také jedním z faktorů, kterých si vyhledávače všímají. Krom toho je to také důležité pro pohodlí návštěvníků. Proto je důležité volit správný formát a kvalitu každého obrázku a videa, který na stránku nahráváme. Dobré je také projít jednotlivé grafické prvky designu a v případě možnosti jim zmenšit kvalitu vhodnějším formátem / rozlišením (pouze pokud můžete editovat kód a přepisovat v něm formát zdrojového obrázku).
Mobilní návštěvy jsou největším trendem
V poslední době rapidně stoupla návštěvnost z mobilních telefonů. Některé stránky jsou na tuto návštěvnost skvěle připravené, jiné s mobilnímu rozlišení nijak nepřizpůsobují. Tato návštěvnost je ale již tak velká, že i vyhledávače začali upřednostňovat stránky přívětivé pro mobilní telefony. Pokud stránky pro telefon optimalizované nemáte, nemusíte se bát, že by k vám z vyhledávačů nikdo nepřišel, ale určitě stoji za zvážení, zda do optimalizace neinvestovat.