Jak vybrat správného PPC konzultanta

Vaše podnikání, vaše data a vaše peníze. Vytvoření a správa efektivní kampaně nejsou jednoduché a vyžadují odborné znalosti a zkušenosti. Přijít a shrábnout peníze zvládne každý. Reklama na internetu musí ale být nastavena tak, aby dlouhodobě plnila klientovy cíle a požadavky. Jak však najít toho správného PPC konzultanta, který má potřebné zkušenosti, přehled o aktuálních trendech a zvládne vás napojit na webovou analytiku? Nebo jak naopak odhalit neprofesionalitu a zbytečné vymáhání peněz? To vše se dozvíte v následujícím článku.

Zkušenosti a vášeň pro marketing

Konzultant musí sledovat (a zlepšovat) hlavně obrat, cenu za konverzi, náklady na samotnou PPC a počet impresí. Práce a orientace se společnostmi, které PPC spravují jako AdWords, Bing Ads nebo Sklik je naprostý základ. Na zkušenostech a datech záleží nejvíce. Měl by samozřejmě perfektně ovládat češtinu. Pokud hovoří i anglicky (či jiným jazykem) a dokáže se pomocí ní dorozumět s klienty z cizích zemí, dokazuje to jeho cílevědomost a odbornost. Správný konzultant totiž musí mít schopnost se učit a přizpůsobit se trhu, který teď vícejazyčnost požaduje. Zkušenosti se SEO jsou vždy výhodou.

Konzultant vás musí ujistit o tom, že ví jak vás napojit na webovou analytiku, poté sám vše průběžně optimalizuje, popř.aktualizuje s ohledem na vyvíjející se trendy v marketingu.

Přístup k zákazníkovi

Internetový web, bezproblémová komunikace nebo osobní schůzka. To jsou věci, podle kterých poznáte kvalitního konzultanta. Zvlášť na osobní schůzce můžete svého “zaměstnance” a člověka, kterému dáváte své peníze, lépe poznat a zjistit tak jeho přístup k práci a vaší firmě samotné. Konzultant by vás měl informovat o všech důležitých krocích, které provádí. Přístup ke všem spravovaným účtům je naprostou nutností. Konzultant založí účet na vaši firmu s vašimi fakturačními a kontaktními údaji. Měl byste mít přehled o věcech, za které ručíte svým jménem. Požadujte neomezený přístup ke svému reklamnímu účtu.

Otázka peněz

Každý by chtěl za co nejnižší náklady dosáhnout co největšího počtu konverzí. Levné služby však neznamenají kvalitní služby.

Cenu za PPC kampaň nelze nikdy předem přesně určit. Konzultant, nebo agentura vám může nabídnout orientační cenu za jeden proklik. Jako majitel byste měl mít také přístup do Analytics, bez něj je vše vyhazování peněz. Nelze totiž zhodnotit, zda se vám kampaň na PPC vyplatí, nebo ne. Pokud vám konzultant nabídne stovky slov bez analýzy, je to známka neprofesionality a nekvalitních služeb.Také kredit nelze dobít ihned plnou částkou. Správný konzultant by měl vědět, že ceny inzerce jsou různé.

Výsledky

Nedělejte si zbytečné naděje, váš obrat ze začátku nebude dosahovat astronomických výšin. Internet je zaplaven množstvím informací, je na konzultantovi, aby vaši reklamu dostal mezi ty nejzajímavější a nejrelevantnější. Výsledky PPC a efektivnost se dají rychle změřit a zjistit. Nebojte se ukončit spolupráci, pokud s prací konzultanta nejste spokojeni. Maximální možnou pokutou je doplacení aktuálního paušálu. Účet by vám však měl zůstat zachován, tedy za předpokladu, že jste jednali s dobrým PPC konzultantem.