Jak můžete svému e-shopu nevědomě ublížit

Pokud vlastníte nějaké e-shop, nebo jakýkoli webový projekt, určitě se snažíte o to, aby prosperoval. Často se ale může stát, že si svému internetovému projektu nevědomě sami škodíte. V tomhle článku se podíváme na časté chyby, kterých se můžete dopustit.

Nesbíráte kontakty

Návštěvník, který do vašeho e-shopu přijde po pár minutách zase odejde. Veliké procento z nich už se na váš e-shop už nikdy nevrátí a vy jste ho definitivně ztratili. Přitom je možné ho takzvaně získat a proměnit ho v dlouhodobého zákazníka. Nejprve je potřeba vymyslet, kde budeme naše návštěvníky shromažďovat. Nejčastěji se k tomu využívá například Facebook, Instagram, Twitter nebo emailová databáze. Založte si zde tedy účet a nastavte si ho tak, aby na něm bylo možné návštěvníky získávat.

V dalším kroku dejte všem návštěvníkům na webové stránce možnost se do tohoto účtu zapojit. Zde je dobré nabídnout návštěvníkům nějakou protihodnotu za připojení. Od určitého počtu uživatelů můžete pak můžete začít váš e-shop propagovat a přilákat určité procento návštěvníků zpět na váš e-shop.

Bezmyšlenkovitě vkládáte odkaz všude, kde to jen jde

Častou chybou je také vkládání odkazu na váš e-shop všude, kde to jen jde. Samozřejmě je dobré mít odkaz na vizitce a v zápatí emailu, jsou ale také místa, kam bychom odkaz určitě vkládat neměli. Pokud tedy vkládáte odkaz, vždy se pořádně zamyslete, zda je dané místo tématicky vhodné a zda je tam vůbec možnost nějakého zákazníka získat.

Působíte nevěrohodně

Základem úspěšného e-shopu je důvěryhodnost. Aby si zákazník produkt nakoupil, musí vašemu e-shopu důvěřovat, že vše proběhne podle jeho očekávání. Některé e-shopy se ale často dopouští určitých nepřesností a nedokonalostí, které důvěryhodnost e-shopu pokazí. Projděte si váš e-shop a zkuste na sobě, případě na vašich známých, zda e-shop působí důvěryhodným dojmem. Všímejte si různých detailů, jako je například aktuálnost informací, obchodní podmínky, funkční kontakty, datum v patičce a podobně.