Když už máte vytvořeny vlastní webové stránky, je na čase začít s propagací a dostat na web první návštěvníky. Svůj web můžete zpropagovat několika způsoby, každý má své výhody i nevýhody.
Organická návštěvnost z vyhledávačů
Pojmem organická návštěvnost se myslí návštěvníci, kteří sami přišli přes vyhledávače jako jsou Google či Seznam. Na stránce vyhledávače do vyhledávacího pole napíšete co hledáte a v ideálním případě dostanete nejrelevantnější možné výsledky. Do těchto výsledků se dostanete jedině v případě, když na vás web vedou tzv. zpětné odkazy (na váš web je odkazováno z jiných webů), případně jste provedli ruční vložení webu do ,,vyhledávací databáze“.
Vložení webu do vyhledávače Google
Společnost Google má pro majitele webů službu Google Search Console, která umožňuje přidat webové stránky do vyhledávače a navíc v ní máte detailní přehled o stavu webu (počet zpětných odkazů, procházení stránek Google robotem atd.). Všem doporučuji přidání webových stránek do této služby a pravidelně sledovat, jestli se na webu nevyskytují nějaké chyby.
Vložení webu do vyhledávače Seznam
Internetový vyhledávač Seznam bohužel takovou službu nenabízí, ale i tak mu můžete dát o svém webu vědět přes přidávací formulář. Tento formulář slouží jen k oznámení nových webů a není nutné přes něj přidávat každou novou podstránku, kterou vytvoříte. Jakmile SeznamBot jednou navštíví váš web, uloží si jej a bude jej procházet pravidelně.
Seznam má pro vás ještě něco. Svůj web můžete vložit na odkazy.seznam.cz – je to databáze nekomerčních webů a jestli takový web vlastníte, doporučuji požádat o zařazení, můžete tak získat první návštěvníky a silný zpětný odkaz. Pro komerční weby má Seznam službu firmy.cz.
Vložení webu do vyhledávače Bing
Svůj web můžete odeslat také do vyhledávače Bing, který u nás ale není moc rozšířen. Web Bingu odešlete přes přidávací formulář.
Zpětné odkazy – linkbuilding
Pokud na váš web vedou zpětné odkazy, dřív nebo později na něj stejně přijdou vyhledávací roboti a odešlou ho k zaindexování. Zpětné odkazy také ukazují kvalitu webu. Čím více zpětných odkazů vede na webové stránky, tím kvalitnější a zajímavější bude tento web pro návštěvníka. Jelikož majitelé webů tento faktor hodnocení začali zneužívat (vzájemné propojování vlastních webů, nakupování odkazů apod.), přestává mít velké množství zpětných odkazů vypovídající hodnotu. Vyhledávače posuzují zpětné odkazy vedoucí na váš web a váhu přikládají jen těm, které vedou z ověřených a autoritativních webů. Zapomeňte tedy na spamování komentářů nebo neaktivních diskuzních fór – nemá to cenu. Pamatujte si, že kvalitní zpětný odkaz je ten, přes který přijdou reální návštěvníci.
Placené získávání návštěvníků
Pro získávání návštěvníků se využívají také reklamní systémy jako jsou Sklik nebo Adwords. Zaplacení reklamy v těchto službách může pomoci k zaindexování vašeho webu do vyhledávačů.