Nedílnou součástí provozování webové stránky je monitorování návštěvnosti a získávání přehledu o uživatelích navštěvujících váš web. Nejlepší nástroj pro monitoring a získávání statistik je Google Analytics. Po vytvoření účtu v Analytics získáte měřící kód, který musíte umístit do svého webu. Ukážeme si dva způsoby jak toho docílit.
Šablona podporuje vložení měřícího kódu
Nejjednodušší způsob vložení kódu je v přizpůsobení šablony, které ovšem není přístupné u všech šablon pro WordPress. Tato možnost je většinou dostupná jen u prémiových šablon, ale pokud budete pořádně hledat, můžete najít i free šablonu, kde to půjde.
Vložení měřícího kódu do patičky webu (footer.php)
Vkládání měřícího kódu a dalších podobných kódů (TOPlist) má jednu výhodu – patička webu se načítá jako jeden z posledních, ne-li poslední soubor webové stránky, a proto vložení cizího scriptu nezpomaluje načítání stránky. V HTML editoru si otevřete soubor footer.php a vložte do něj měřící kód. Když se stane, že měřící kód nefunguje, tak ho vložte do jiné části souboru (např. o pár řádků výše).
Další způsoby, jak vložit měřící kód do WrodPressu najdete na webu mujwp.cz.