Návštěvníci jsou pro každý webový projekt klíčoví. Proto si ukážeme 5 zaručených tipů, jak na váš projekt přilákat návštěvníky.
Komunitní fóra
Komunitní fórum je shluk lidí, kteří řeší problematiku nějakého určeného tématu. Těchto fór můžete najít nepřeberné množství. Některá jsou živá a velmi aktivní a jiná již mohou chřadnout, a prospěch z nich nebude tak veliký.
Zkuste tyto fóra pomocí vyhledávače najít a na začátku trochu nastudovat, jak dané fórum funguje a co tamní uživatelé řeší za problémy. Určitě není dobré začít okamžitě spamovat odkaz, na váš projekt. Nejprve je potřeba se zamyslet, jak daným diskutérům můžete pomoci a předat jim hodnotné informace. K těmto informacím je pak možné nenuceným způsobem přidat odkaz na váš projekt. Na přiloženém odkazu pak na diskutéra můžou čekat rozšiřující informace. Tímhle způsobem je možné získat zajímavou návštěvnost a relevantní zpětný odkaz pro váš web.
Komentář na blogu
Osobních blogů je na internetu veliká spousta. Hledat je můžete například na k tomu určených platformách, nebo pomocí vyhledávače. Odkaz na váš projekt pak můžete z blogu získat pomocí chytře napsaného komentáře pod článkem, nebo domluvením s daným blogerem a umístěním odkazu přímo do článku.
V prvním případě je potřeba najít tématicky blízký článek. K němu zkuste vymyslet hodnotný komentář, který například shrne dění v samotném článku a trochu ho rozvine. Není také špatné v komentáři článek pochválit a získat tím sympatie autora blogu. Přiložený odkaz by měl být pro čtenáře blogu užitečný.
Odkaz ze článku na blogu
Nejprve zkuste kontaktovat autora blogu a nabídněte mu něco za přiložení odkazu do článku. Může to být například nějaký produkt, opětovaný zpětný odkaz, finanční odměna, vámi napsaný hodnotný článek a podobně. Spousta autorů blogů nemá na umístění odkazu veliké nároky a toho můžete skvěle využít k získávání návštěvnosti.
Offline propagace
Další skvělý způsob, který bývá často dost opomíjený. I v offline světe se dá získat zajímavá návštěvnost. K tomu můžete využít například propagační vizitky, plakáty, letáčky nebo různé reklamní produkty. Ve všech případech nezapomeňte na reklamní prospekt uvést viditelnou webovou adresu. Návštěvnost z takové offline propagace se těžko měří a vyhodnocuje, přesto dokáže být velice účinná.
Vlastní sociální sítě
Posledním skvělým typem je využití osobních sociálních sítí. Nebojte se dát o projektu vědět i vašim blízkým. Právě oni vám s největší pravděpodobností budou chtít nejvíce pomoci a často budou informace o vašem projektu rádi sdílet a šířit. Minimálně tak můžete dostat zajímavou zpětnou vazbu a důležité informace, jak s projektem naložit dál.