Věrný zákazník je pro mnohé firmy jako jednorožec. Slyšeli o něm, ale nikdy ho neviděli. Panuje o něm spousta mýtů a polopravd, z nichž je nejpošetilejší ta o slevách. Lidé se zpravidla nevrací tam, kde nakoupili nejlevněji, ale tam, kde o ně bylo dobře postaráno. Jak to souvisí s CRM? Implementací systému, který primárně slouží jako centralizovaná databáze klientských informací, získáte nové možnosti prodeje. A nejen to.
1. Perfektní zákaznický servis
Jeden z nepalčivějších problémů prodejců a poskytovatelů služeb jsme nakousli v úvodu. Zákazníci milují, když se o ně někdo stará a věnuje jim patřičnou pozornost. CRM řešení zpřehlední veškerou proběhlou komunikaci a zpřístupní ji všem kompetentním pracovníkům. Úroveň zákaznického servisu tím rapidně naroste.
2. Posílení standardního prodeje
CRM je správnou volbou pro každého, kdo nehodlá setrvat na současných číslech. Pomůže vám optimalizovat a do značné míry automatizovat prodejní proces. Data vám jasně napoví, jaké metody jsou nejefektivnější a poukáží na slabá místa.
3. Více opakovaných nákupů
Zákazníci, kteří u vás nakoupili jednou, vám mohou přinést zisk i v budoucnu. Díky CRM systému je šance na retenci výrazně vyšší. Jejich odliv ke konkurenci může vaše podnikání významně poškodit – sledováním klíčových ukazatelů však snadno odhalíte potenciální hrozby a zajistíte, aby jich odešlo o poznání méně.
4. Detailní analýzy
Data, data a ještě jednou data. Můžete jich mít víc než dost, ale těžit z nich budete až v momentě, kdy je poskládáte do správného kontextu. S vhodně zvoleným CRM systémem jsou analýzy srozumitelné a snadno pochopitelné.
5. Nástroj pro řízení projektů
Některé CRM systémy nabízí funkce pro projektové řízení. Chcete-li své projekty dotáhnout do konce bez zbytečných zádrhelů, pořiďte si platformu, která vám umožní uzpůsobení workflow tak, aby odpovídalo práci, kterou právě děláte. Dobrou volbou je český eWay-CRM. Vyzkoušet si ho můžete zdarma, a poté se rozhodnout, zde zůstanete u neplacené verze, nebo přejdete na plnohodnotný program.