Moderní podnikání je založeno především na efektivní správě vztahů se zákazníky (angl. CustomerRelationship Management – CRM). Ale byť se může zdát, že CRM software je jen dalším z mnoha nástrojů v obrovském arzenálu digitálních technologií, ve skutečnosti je jeho potenciál mnohem silnější a významnější, než si většina firem připouští. Především nejde „pouze“ o softwarové řešení, ale spíše procesní nástroj v rámci komplexního přístupu při budování a udržování silných a dlouhodobých vztahů se zákazníky.
Síla CRM systému spočívá především v jeho schopnosti centralizovat a propojit veškeré informace o zákaznících. Neznamená to nic jiného, než že všechna klíčová data ukládá na jedno místo a činí je snadno dostupnými pro všechna oddělení. Díky centralizaci dat mohou zaměstnanci okamžitě přistupovat k potřebným podkladům (např. k záznamům interakcí, analýzám marketingových kampaní atd.), což v konečném důsledku významně zlepšuje úroveň komunikace s klientelou, zvyšuje její spokojenost a posiluje loajalitu.
Dalším významným benefitem, který CRM systém nabízí, je možnost okamžité analýzy a vyhodnocení nasbíraných dat. Každý kvalitní software umožňuje organizaci sledovat klíčové ukazatele výkonu (např. úroveň spokojenosti zákazníků, prodejní trendy apod.) a získat díky tomu hlubší porozumění chování zákazníků. Na základě podrobných analýz je již snadné upravit stávající strategie a učinit správná rozhodnutí, jakožto i naplánovat budoucí akce.
A konečně široké možnosti v rámci automatizace. S pomocí CRM softwaru automatizujete rutinní úkoly a procesy, čímž snížíte lidskou chybovost a zvýšíte efektivitu práce. Nápomocný vám bude například s odesíláním personalizovaných e-mailů, plánováním schůzek a správou reklamací. Zaměstnancům se tím uvolní ruce a budou se moct zaměřit na důležitější aktivity.
Chcete-li si sílu kvalitního softwarového řešení vyzkoušet v praxi, stáhněte si český eWay-CRM – nejlépe hodnocený Outlook CRM na trhu.