Jak dělat marketing na sociálních sítích

Každý marketingový specialista vám určitě potvrdí, že sociální sítě jsou v dnešní době základem kvalitní reklamní strategie firmy. Hýbou světem a používají je téměř všechny cílové skupiny zákazníků. V tomto článku si marketing na sociálních sítích trochu přiblížíme.

Nejdříve si popíšeme pár kroků, na které byste se měli určitě zaměřit, pokud chcete začít efektivně využívat sociální média pro svou reklamu.

Marketingová strategie

Úplným základem všeho je vytvoření marketingové strategie. Ta by měla stát na pěti základních pilířích – cíl podnikání, cílová skupina, obsah, kanály a samotný proces. Marketingová strategie je vlastně vytvořením zájmu, kterého chce firma v dlouhodobém měřítku dosáhnout. Soubor procesů, kterých se bude držet, které zajistí nejen dosažení marketingových cílů, ale také dosažení konkurenční výhody.

Cílová skupina

Základem každého podnikání je samozřejmě určení cílové skupiny. Krok, bez kterého se kvalitní marketing prostě neobejde. Musíte vědět, pro koho reklamu děláte. Koho chcete zaujmout. Podle toho se pak celá marketingová strategie řídí.

Při výběru cílové skupiny vám může pomoci zaměřit se nejdříve na to, do jaké skupiny patříte vy osobně a co vše ovlivňuje vaše samotné rozhodování při nákupu. Věk, pohlaví, sociální vrstva, místo bydliště nebo třeba přání i nákupní obavy.

Sociální sítě

Dalším krokem je samozřejmě výběr vhodných sociálních sítí, na kterých se chcete prezentovat. To samotné stojí z velké části také na výběru cílové skupiny. Každá stránka láká trochu jiný typ lidí, a proto je důležité mít přehled a vědět, kde může vaše reklama nejvíce zapůsobit.

– Facebook –

Facebook je jednoznačně největší, nejznámější a nejpoužívanější sociální sítí na světě. Velkou výhodou je, že právě Facebook nabízí nejrozmanitější skupinu lidí, a tím pádem i potenciálních zákazníků. Reklama na něm by tak měla být samozřejmostí.

– Instagram –

Dalším velkým tahákem je Instagram. Stránka, která se používá především ke sdílení fotografií s druhými. Můžete tak sdílet své produkty nebo využít již známé influencery ke spolupráci. Pokud se vaše cílová skupina skládá především z mladších lidí, je Instagram dobrým místem pro reklamu.

– TikTok –

Mezi mladším publikem je velmi populární sociální sítí TikTok. Stránka známá sdílením videí s ostatními. Můžete tak prezentovat svůj produkt s větším detailem a více se k zákazníkům přiblížit. Stejně tak můžete spolupracovat s někým známým.

– YouTube –

Největší videoportál na internetu je jednoznačně dobrou volbou pro reklamu, pokud se chcete zaměřit na svou cílovou skupinu. Znovu máte možnost o svých výrobcích a službách blíže pohovořit ve vlastních videích. Nebo se můžete spojit s některým z více známých kanálů a mít jistotu, že se vaše reklama dostane do širšího povědomí.

– Pinterest –

O Pinterestu se tvrdí, že je sociální sítí budoucnosti a určitě to není nadnesené tvrzení. Stránka, kde můžete pomocí nástěnek a různých skupin obrázků prezentovat své nápady a zároveň se také zapojit do jiných zájmových skupin. Správným marketingem se dá na Pinterestu vytvořit značce dobrá image.

Dalšími méně používanými sítěmi u nás je Twitter nebo Linkedin. Nezapomínejte tak, že volba vhodného informačního kanálu hraje v marketingové strategii prim.

Jak se chcete prezentovat?

Velmi důležitým krokem je zaměřit se na to, jak se vlastně chcete na internetu prezentovat. Jakou image chcete firmě vytvořit. Nezapomeňte, že co se jednou na internet dá, už nikdy nezmizí. Určitě si dejte pozor na prvoplánovou reklamu. Nechoďte cestou agresivního marketingu. Mohli byste lidi spíše odradit a vaší značce uškodit.

Využívejte sociální sítě především k tomu, abyste se lidem přiblížili. Vyslechněte je, odpovídejte na komentáře, buďte aktivní a zapojujte se. Vytvořte kolem sebe komunitu a příjemné prostředí. Pro potenciální zákazníky budete působit věrohodně a přátelsky.

Vzdělávejte se

Technologie jdou velmi rychle dopředu. A s nimi jde dopředu i vývoj sociálních sítí. Neustále se v oboru vzdělávejte, zjišťujte si nové věci a držte krok s dobou. Pokud budete mít dobrý přehled, budete mít také jistotu, že aplikace a stránky plně využíváte.

Výhody

Na závěr si shrneme některé výhody, které efektivní marketing na sociálních sítích vašemu brandu přináší.

  • vytvoření dobré a moderní image značky
  • přiblížení se své cílové skupině
  • jednoduchá komunikace se zákazníky
  • větší záběr na potenciální klienty
  • přehled o tom, co se děje
  • možnost obstát na poli konkurence
  • možnost získat zajímavé spolupráce v oboru
  • další vzdělávání v oblasti internetu a IT

To je jen pár výhod, které mohou sociální sítě vaší firmě přinést. Nezapomínejte, že jde doba dopředu a bez reklamy na internetu můžete velmi tratit. Uvidíte, že pokud se na tuto oblast zaměříte, přinese to ovoce. Hlavně buďte aktivní a komunikativní a nebojte se ukázat.