Spodní prádlo Calvin Klein je ikonické. Ale víte něco o značce?

Když se řekne minimalistické spodní prádlo, většina lidí si okamžitě vybaví značku Calvin Klein. Když se řekne pohodlné spodní prádlo s vyváženými vlastnostmi, většina lidí si okamžitě vybaví značku Calvin Klein. A když se řekne sexy spodní prádlo nejen pro muže, většina lidí si nepříliš překvapivě opět vybaví módní kousky tohoto globálního brandu. Ale ruku na srdce – víte alespoň něco málo o její historii? Mít základní povědomí o pozadí značky spodního prádla, které máte na sobě každý den, jistě není od věci. Minimálně budete mít další téma k hovoru s někým, koho zajímá móda.

Kdy to všechno začalo?

Calvin Klein je značka, kterou založil stejnojmenný zakladatel v roce 1968 společně se svým obchodním partnerem Barrym Schwartzem. Úspěch se dostavil již po vydání první kolekce a o rok později se kabáty a šaty objevily v prestižním magazínu VOGUE. Milovníci nevšední módy začali brát logo CK vážně a firmě se dařilo. V počátcích vyráběla módu sportovního charakteru, formální saka a spodní prádlo pro ženy. O pár let později se sortiment rozšířil také o doplňky v podobě pásku, šál, slunečních brýlí, kožešin apod.

Hlavní je šokovat

Další úspěch se dostavil po uvedení pánského oblečení, džínů a kosmetiky. V roce 1978 značka šokovala kontroverzní kampani s v té době ještě mladou herečkou Brooke Shields. Slogan “Víš, co se ještě vejde mezi mne a calvinky? Nic!” vzbudil pořádný poprask a renomé značky opět prudce stouplo. Kalvinky musel mít každý, kdo nechtěl být out.

Další mezník představovalo unisexové spodní prádlo, které značka uvedla na trh v 90 letech. Dá se říct, že pánské boxerky Calvin Klein do značné míry odvrátily nepříznivou situaci na konci 80. let, kdy se módní gigant dostal do velkých finančních problémů. Tváří značky byl tehdy svalnatý raper a herec Mark Wahlberg.

Jednou nahoru, pak dolů a zase nahoru

Ačkoliv se značka potýkala s finančními problémy ještě několikrát, vždy se nakonec opět vrátila do hry. Vděčí za to nejen nadstandardní kvalitě a oku lahodícímu minimalistickému designu spodního prádla, ale také známým osobnostem, které značku prezentují. Mimo jiné i Justinu Bieberovi a Kendall Jenner.