Pokud vlastníte standartní smartphone a jste aktivním uživatelem tohoto zařízení, je prakticky nemožné se s tímto typem reklamy nesetkat. Dá se říci, že se jedná o nejrozšířenější typ reklamy v současných moderních technologiích. Jaké jsou výhody, nevýhody a jak napsat údernou PPC reklamu si prozradíme v tomto článku.
O co se jedná
PPC reklamy nesou pojmenování po zkratce pay-per-click. Jde o jednoduchou formu, jak navýšit povědomí o produktu či značce, jde o samozřejmou formu, jak zvýšit návštěvnost webu a umístit se na předních příčkách vyhledávačů.
Inzerenti nemusí platit za vyobrazování reklam či jejich dlouhodobější viditelnost. Platí pouze za návštěvníky, kteří reklamu využili. Jedná se tak o nejefektivnější formu reklamy.
Kde PPC reklamu najdu a jak funguje
S PPC reklamou se můžete nejčastěji setkat na reklamních systémech vyhledavačů. Jednoznačně zde můžeme mluvit o Google AdWords nebo v České republice Seznam Sklik. Mimo jiné se na 100% každý setkal s tímto typem reklamy na velkých médích, jako třeba Facebook, Youtube či snad dalších sociálních sítích.
PPC reklamy se zobrazují především při zadání klíčové vyhledávací fráze (proto ona důležitost obru SEO). Dále na ně narazíme skrze textové inzeráty a grafických bannerů, zde je několik forem zacílení reklamy, např. podle konkrétního umístění na stránce, kontextu stránky atd.
Pozitiva PPC reklamy
Jedná se o nejefektivnější reklamní nástroj vůbec. Mezi jednoznačná pozitiva patří schopnost jednoduchého cílení, je snadno změřitelná, dostupná všem lidem, kteří vlastní minimálně jedno z chytrých zařízení. Dále můžeme mluvit o velmi jednoduché flexibilitě.
Díky jednoduchému cílení se vaše reklama objeví zákazníkovi v onom okamžiku, kdy zatouží po produktu, který je v okruhu vaší nabídky. Tento fakt zvyšuje procento uživatelů, kteří na reklamu kliknou.
Žádný typ reklamy není tak snadno změřitelný. V jednom okamžiku vidíte počet kliknutí, statistiku návštěvnosti vašeho webu a spoustu dalších čísel, které potřebujete pro uzpůsobení své nabídky.
Z uvedených výhod jednoznačně vyplývá, proč je tato reklama tak flexibilní. Lze ji upravit za chodu, třeba právě podle výsledných statistik.
Negativa
Řízení kampaní pomocí těchto PPC reklam je poměrně složité. Proto se tímto oborem zajímají největší mediální agentury. Složitost spočívá v množství vyhodnocených dat, obnovování reklam z důvodů předejití stereotypnosti a monotónnosti.
Jak už jsme zmiňovali – platíte za každý proklik, který vám reklama přinese.
Je zde nutnost předcházet technickým problémům. Ty vám mohou celou kampaň velmi rychle a jistě pozastavit. Neměla by také chybět schopnost orientace reklamy podle typu zařízení.
Jak PPC reklamu vystihnout
Mějte na paměti, že pracujete s naprostým minimem prostoru a času. Je tedy vaší povinnosti být co nejvíce struční, úderní a přesní. Nejsložitější fáze je tedy příprava a promyšlení celkového konceptu PPC reklamy.
Musíte ukázat, že nemáte problém porozumět vaší cílové skupině, elegantně pracovat s klíčovými slovy a zapůsobit na zákazníka pomocí pár vět. Vaše PPC reklama by měla zaujmout, přesvědčit a ideálně i pobavit.
Části reklamy
PPC reklama se rozděluje na několik jednoduchých částí. Jedná se o titulek, popisek, adresu, call-to-action tlačítek a prodejních argumentů.
- Titulek
Prakticky nejdůležitější komponent. Měl by být co možná nejchytlavější, musí potenciálního zákazníka zaujmout tak, aby na něj kliknul.
Stručnost je zde na místě, proto se naučte sdělit vše podstatně v maximálním rozsahu 25 znaků.
- Popisek
Řazení popisků je jen na vás. Zkrátka se jedná o rozšíření reklamního sdělení. Měli byste zvolit nejpádnější argumenty, které vás napadnou, využít výzvu k akci a předat všechny potřebné informace.
- URL adresa
Zde je dobré volit jednoduchost a snadnou zapamatovatelnost. Tak aby se vyhledávající srozumitelně orientoval a bylo mu jasné, kam h daná reklama zavede.
- Call-to-action a prodejní argumenty
Cílem reklamy je vyzvat k akci (většinou provedení nákupu), nezapomínejte na to a vyzvěte zákazníka stručnou, jasnou a klidně i hravou formou.
Je nutno zdůraznit čtenářům, kterými fakty se odlišujete od konkurence, proč jste lepší a efektivnější. Jasné důvody vedoucí k nákupu.
Autor: Jakub František Koudar